lördag 22 augusti 2009

Kompisar från förr


När jag har kört mina saxhopp på flintis och fläskis, tycker jag att jag är så jävla värd något gott. En belöning. Så jag drog iväg till macken och köpte blodkorv.
När jag kom ut ser jag Berit som var hemma hos mig en gång.
H0n kände igen mig trots att jag hade Skalmankostym på mig vid det tillfälle då jag raggade upp henne för lite purjopisk. Och hon blev sjukt uppspelt. Hoppade upp på mig och började slicka mig i fejan. Idiotglad att se mig.
Jag klappade henne på den gråblålila hjälmfrisyren. Hetsade henne. Lekte lite.
Sen började jag gå därifrån.
Men hejdade mig.
Gick tillbaka. Hetsade henne lite igen och började sedan rålubba därifrån.
Tänkte att jag inte tänker sno henne frånhennes gubbe Göran i den bruna Volvo 740:n utan h0n kommer ju om h0n kommer.
Och det gjorde h0n.
Vi lubbade i kapp hela vägen hem och käkade blodkorv.
Sen lekte vi smisklekar här utanför. Gnida sig mot laxen och slicka torsken och såna lekar.
Berit är skön. Tom i bollen.
Nu är vi hemma igen. Hon ligger på min axel och tittar medan jag skriver inlägg.
Jag tror att hon får stanna i en dag eller två. Trivs med att för omväxlings skull ha en gråhårig kärring i mitt hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar