fredag 24 juli 2009

Ich, Stickan



Hellooooo!

Lovade att skriva igen och gör det nu. Jag kan börja med att säga att den här bloggen är Nimfrauds. Jag vill ej vara delaktig. Jag läser inte ens den. För jag har inte lärt mig läsa än. Men snart ska jag börja Komvux. Då ska jag få göra det. Men jag skriver ändå. Varför då? Jag måste vara jävligt dum i huvudet. Eller kåt på uppmärksamhet. Eller så är jag en påhittad person som bloggägaren använder för att smörja sitt ego. Ja, så är det nog.
Eftersom jag är en stor del av bloggägarens liv - trots att jag alltså bara finns i fantasin - så har jag ändå fått finna mig i att jag figurerar här.

Jag sa berätta lite om Sexy för er. Alltså om mig.
Jag arbetar som sopspion och ibland som utdelare av direktreklam. Jag gillar konstsim och Jean-Michel Jarre-musik. Tränar Jazzdans. Inte alls lika bra som som Nimfraud så klart. Han är bäst i hela världen. Bara så ni vet. Världbäst.

Musik är mitt liv. Älskar att gå på konserter och hitta ny bra musik. Nimfraud tycker inte om ljud. Annat än sin egen Darth Vader-röst.
Som person är jag mer utåtriktad än Nimfraud. Nimfraud står mest och stirrar i ett hörn. På ICA. På krogen. I skogen. Letar fram ett hörn och ställer sig och stirrar. Men han är världsbäst ändå. Så klart. Bäst i världen.

Jag läser inte så mycket som Nimfraud. Inget faktiskt. För jag kan ju inte läsa. Men i bland tittar vi på bilder tillsammans i Nimfrauds böcker. Han har många böcker. Malin och Totte hos doktorn. Bamse far till Vilda Västern. Max blöja. För att nämna några. Ingenhar så många böcker som Nimfraud. För han är smartast. Smartast i världen. Världssmartast. Och bäst.

Jag har inga psykologiska problem. Förutom en släng av Phronemofobi.
Kläder och mode har jag ingen koll på. Nimfraud hjälper mig att välja ut kläder oftast. Han är very stylish. I går köpte han nya foppatofflor. Och så har han ritat en skitfräck tribal som jag skall tatuera på överarmen.

Droger är ingen grej för mig. Dricker GHB gör jag ofta och gärna. Röker braj och drar en hel del linor. Åker permobil och sticker gärna iväg någonstans på den när jag har tid över. Har inte Nimfrauds kvinnoskills. Det har ingen. För han är världsbäst. Bäst i världen. The worlds greatest.

Har träffat någon jag tycker om nu. Hon heter Rose-Marie och jobbar i fiskdisken på COOP Forum. Hon har brutala gäddhäng.
Alltså, vi är inte samma person. Även om vi båda bor i samma huvud. Jag påminner inte alls om Nimfraud, han påminner inte alls om mig förutom att vi litegrann ser ut som bröder när vi båda är klädda i mankini.

Och nej, alla som vill dra i väg i solnedgången på permon med mig. Jag vill inte lottas ut som dejt. Även om ni är vrålkåta på mig. As i know u are...
Slick i armhålan

Stickan

4 kommentarer:

  1. Böckerna var ju klockren! Gudars, tackar för ett gött skratt som räckte riktigt länge :)

    SvaraRadera
  2. Hahahaha, fantastiskt!

    SvaraRadera
  3. -skrattar så jag knappt kan stå upp. Diggar! Mycket!

    SvaraRadera