onsdag 22 juli 2009

Betydelselösa ord: En recension


Good Morning Bitches!
Hittade en text på nätet. Av en snubbe som kallar sig Nimrunk eller nåt liknande. Betydelselösa ord heter den. Texten (och rubriken också faktiskt) sammanfattar hans blogg rätt bra.
Tänkte jag skulle ge mig på en recension så här på morgonkulan.

Betydelselösa ord, written by Nimrunk

Mina ord är det ni får. (Ja what else? You have a blog god damn it. Ingen Sibylla som håvar ut slakteriavfall med räksallad i tid och otid. )
Mitt ord är inte ett löfte. (Varför skulle det vara det? Ett löfte om vaddå förresten? Att klippa gräsmattan?)
Orden säger det jag vill berätta. (Oh my! Det menar du inte? So unexpected!)
Texten formar vaga innehåll. (Totally agree. Innehållslöst var ordet)
Tolkningen är givetvis fri. (Hmm är du säker? Block, Block, Block)
Mina rader för oss inte närmare. (Det tackar vi för)
Det är med dem jag visar distans. (Ända till oändlighetens oas kanske? Moooahahahahaha)
Vi är inte Du med varandra. Vi är Ni. (När vad du född sa du. 1836? 1902? Igår?)
Ingen känner mig via lyriken. (Vilken lyrik? Now I am a bit lost.)
Bortkollrar i metaforer. (Lärt dig ett nytt ord?)
I anagram och palindromer. (I get it, det var Fråga Lund på TV igår)
Du tror att du har fattat en rebus. (Nej, jag läser inte Hemmets Journal. Rebusar är inte my cup of tea)
Att du faktiskt kan läsa mellan rader. (Varför skulle jag göra det? Där är typ bara vitt. Finns ingenting)
När du simpelt förklarar för mig vem jag är. (Simpel är precis vad du - nej förlåt, NI - är)
Det är då jag vet hur enfaldigt du lär. (Och här börjas det rimmas. Achtung! Mellanstadiealert! Mellanstadiealert!)
I meningarna finns inga svar. (Jag upprepar: Innehållslöst var ordet)
Kanske inte ens gåtor. (Nej, inte ens det.)
Vem vet om ens jag fattar det här. (Det är lungt. Vi har förstått att du inte har det så lätt. Men du behöver inte vara orolig Nimrunk. Även begåvningshandikappade får blogga. Det är bra terapi.)


Hoppas att ni får en fin dag alla mina fruar!

KYSS OCH SMISK
.

4 kommentarer:

  1. Du är sååå bäst bara, så hot hot hot!
    Guuud va bra att du förklarde för miiiggg för jaaag fattade ingenting...

    Men visst, kan man långa krångliga ord, varför skulle man inte passa på och använda dom. Alltid får man någon att kännas sig som en idiot :)

    SvaraRadera
  2. Åhh...genialt! hahahhaha

    SvaraRadera
  3. "Även begåvningshandikapade..." HAHA!

    Klockrent.

    SvaraRadera
  4. Håller med Stormen. Klockrent.

    .. läser vidare om jag överlever det här skrattanfallet :D

    SvaraRadera